Keputusan Safee Sali - Pelita Jaya vs Deltras 16 April 2011


Keputusan | Berita Terkini Safee Sali - Pelita Jaya vs Deltras 16 April 2011
Liga Super Indonesia 2011


Deltras - 0 VS Pelita Jaya FC
-Dedi Kusnandar min. 54 -Joko Sasongko min 67

Safee Sali telah memberikan impak yang besar kepada kelab Indonesia itu, Pelita Jaya FC. Walaupun tidak menjaringkan gol dalam perlawanan tersebut, namun beberapa percubaan dan gerakan berbahaya penyerang kebangsaan itu wajar dipuji. Melalui gerakan menarik dengan pemain Pelita Jaya yang lain, Safee Sali kerap kali berjaya mengkucar kacirkan pertahanan Deltras.

Safee dilihat sudah semakin serasi dengan rakan sepasukannya yang lain. Jika sebelun kehadiran Safee Sali, Pelita Jaya berkedudukan tempat yang tercorot sekali, kini dengan 6 perlawanan yang dilaluinya bersama Pelita Jaya, jelas satu impak dan lonjakan yang besar berlaku dalam kedudukan carta Liga Super Indonesia 2011. Pelita Jaya kini berkedudukan ke 10 dalam ISL.

Berbaki beberapa perlawanan sahaja lagi, Safee Sali yakin dapat membantu Pelita Jaya untuk terus maju di ISL. Perlawanan seterusnya adalah menentang pasukan ditangga ketiga Liga iaitu Arema Indonesia pada :




( Nantikan keputusan Safee Sali Pelita Jaya vs Arema 24 April 2011 )



Video Match Highlight Safee Sali -Pelita Jaya Deltras Sidoarjo vs FC 16 April 2011


youtube

carian : keputusan terkini liga super indonesia april 2011, video gol kelima safee sali di pelita jaya, berita terkini safee sali, berita pelita jaya fc, safee sali, pelita jaya fc, keputusan safee sali pelita jaya vs arema indonesia 24 April 2011,


4 comments:

  1. lwn arema malang nanti 1 perlawanan yang besar untuk safee sali..team arema malang ada fan hard core, team dorang pon hebat...

    ReplyDelete
  2. Tahniah Sasa....
    Semuga suksess di Pelita Jaya
    Kami di Malaysia tetap menyokong Sasa..

    China miliki 960,000 jutawan

    ReplyDelete

Popular Posts