Preview - Chelsea vs Manchester United UEFA Champions League 7 April 2011

sumber : google

CHELSEA VS MANCHESTER UNITED LIVE STREAM. Watch Chelsea vs Manchester United LIVE stream on 6th April, 2011 at 19:45 for the First Leg of the UEFA Champions League Quarter-final

.Click to watch Chelsea vs Manchester United Live Stream


Chelsea  VS  Manchester United
 Chelsea vs Manchester United Live Stream
Date : 6th April, 2011
Kick off: 19:45
Venue: Stamford Bridge 
UEFA Champions League Quarter-final (1st Leg)


Selepas menyingkirkan FC Copenhagen di pusingan kalah mati, Chelsea akan berdepan Manchester United pula  di gelanggang sendiri, Stamford Bridge, awal pagi ini untuk suku akhir pertama Liga Juara-Juara Eropah { Uefa Champions League 2011} . The Blues telah menewaskan barisan anak buah  Alex Ferguson’s beberapa minggu yang lalu dalam kempen Liga Perdana Inggeris -Premier League dan pasti mahu mengulangi kejayaan tersebut pagi ini (gol jaringan David Luiz dan penalti dari- Frank Lampard). Anak buah Carlo Ancellotti’s begitu kebal setakat ini di laman sendiri ketika berdepan Kelab Inggeris dengan rekod (3-0-4) dalam kempen Liga Juara Eropah mereka.Manakala dalam kempen liga, Chelsea berada di tangga ke 4 dengan 55 mata, satu mata dibelakang Manchester City yang menghuni tangga ke 3 dengan berbekal kelebihan satu perlawanan.

5 Perlawanan Terakhir Chelsea
Apr 2, 2011 - Stoke 1 - Chelsea 1. EPL
Mar 20, 2011 - Chelsea 2 - Man City 0. EPL
Mar 16, 2011 - Chelsea 0 - Copenhagen 0. Champions League
Mar 7, 2011 - Blackpool 1 - Chelsea 3. EPL
Mar 1, 2011 - Chelsea 2 - Man Utd. 1. EPL

Carlo Ancellotti mempunyai barisan skuad yang hebat pagi ini, tanpa sebarang kecederaan baru. Benayoun dan Alex ( kecederaan lutut ), sudah hampir pulih, dan mungkin boleh diturunkan awal pagi ini. Bagaimanapun, Ancelotti terpaksa juga membuat pertukaran drastik setelah David Luiz terikat dengan peraturan UEFA (telah bermain dengan Benifica untuk kempen Liga Juara),  kesempatan untuk Branislav Ivanovic yang mungkin akan digandingkan dengan John Terry di barisan pertahanan.
Didier Drogba pula dilihat dikemuncak prestasi ketika ini, menjaringkan hujung minggu lalu serta meledak untuk Ivory Coast pertengahan minggu lalu.  Fernando Torres pula agak hambar prestasinya sejak mula menyertai Chelsea. Apakah malam ini beliau akan berjaya memecah kebuntuan jaringannya?..

Torres masih lagi kebuntuan jaringan

 Nicolas Anelka adalah salah seorang penjaring terbanyak Liga Juara-  Champions League dengan tujuh jaringan setakat ini, bersama-sama  Lionel Messi, Mario Gomez dan Samuel Eto’o yang masing-masing berada di tiga teratas dengan lapan jaringan.

Cedera/Tidak Beraksi: David Luiz (cup-tied). Alex (kecederaan lutut). Benayoun.

Barisan kemungkinan (4-4-2): Cech; Cole, Terry, Ivanovic, Boswinga; Malouda, Lampard, Essien, Ramires; Torres, Drogba.

Manchester United pula akan terbang ke London selepas menyingkirkan  Olympique de Marseille (0-0 first leg; 2-1 second leg) dalam Round of 8. Red Devils sedang memimpin takhta Liga- Premier League dengan 66 mata, 7 mata dihadapan Arsenal ditangga kedua.  

Fakta penting : Manchester United tidak pernah disingkirkan di pentas Piala Eropah oleh pasukan dari EPL,termasuk Liga Juara {Champions League Final} di Luzhniki Stadium di Moscow, apabila barisan Alex Ferguson’s membenam Chelsea menerusi penentuan penalti setelah terikat 1-1.

5 Perlawanan Terakhir Manchester United:
Apr 2, 2011. West Ham v Manchester Utd. 2-4. EPL
Mar 19, 2011. Manchester Utd. v Bolton 1-0. EPL
Mar 15, 2011. Manchester Utd. v Marseille 2-1. Champions League
Mar 12, 2011. Manchester Utd. v Arsenal 2-0. FA
Mar 6, 2011. Liverpool v Manchester Utd. 3-1. EPL

Rio Ferdinand dijangka membuat penampilan semula setelah disahkan pulih dari kecederaan betis. Rio boleh digandingkan dengan Nemanja Vidic di pertahanan tengah.
Alex Ferguson amat berharap ayam tambatannya, Wayne Rooney akan sembuh dari kecederaan untuk berdepan Chelsea.
Rafael da Silva sudah mengatasi masalah kecederaan hamstring dan disahkan pulih dan cergas untuk perlawanan pagi nanti di Stamford Bridge. Dan kehadiran semula Antonio Valencia dan Bintang Korea Selatan Park Ji Sung pasti memberi kelainan yang berbeza ketika tewas pada Chelsea beberapa minggu lalu dalam kempen liga.

Rio Ferdinand dijangka kembali

Cedera/Tidak Beraksi : Darren Fletcher (tidak cergas), John O’Shea (hamstring) and Wes Brown, Anderson ( kecederaan lutut )

Barisan Kemungkinan Manchester United (4-1-4-1): Van der Sar; Evra, Vidic, Ferdinand, Rafael; Carrick; Park, Giggs, Scholes, Valencia; Rooney.

Rekod Pertemuan
Chelsea 11/10, Manchester United 11/5, Draw 9/4

RAMALAN
Manchester United mungkin tidak mempunyai rekod baik di Stamford Bridge dalam beberapa musin ini, tetapi mereka mempunyai rekod lebih baik dari Chelsea dalam kebanyakan pertemuan kedua-dua pasukan ini. United telah menang 29 perlawanan liga sementara the Blues menang 22 perlawanan sahaja.Lapan belas perlawanan berakhir dengan seri.

Manchester United v Chelsea Penalty Shootout Champions League Final 2008

3 comments:

  1. Glory2 Man United.. menang 1-0 lak.. haha..XD

    ReplyDelete
  2. YEAH..GLORY2..ADE CAN NK G FINAL..KLU LEPAS CHELSEA JUMPE SHALKE NI..INTER DA ABIS DA TU..HAHA

    ReplyDelete
  3. waa..ramai penyokong man utd kat sni yek..

    shezwan- ye glory2..admin pun man u juga..;)

    anon-harap2 lepas 2nd leg..main kat old trafford..

    ReplyDelete

Popular Posts