NUFFNANG DIHACK GAYSEC | GAYSEC SEKADAR MENGUJI

NUFFNANG DIHACK GAYSEC | GAYSEC SEKADAR MENGUJI

 
Nuffang dihack oleh sekumpulan hackers yang mengelarkan diri mereka Gaysec semalam. Sememangnya nuffnang merupakan satu syarikat pengiklan yang menjadi medan hampir 70% blogger di Malaysia sebagai tempat menyiarkan iklan sekaligus menjana pendapat melalui blog. Namun semalam, Nuffnang telah dihack oleh Gaysec menyebabkan laman web tersebut mengalami masalah, dan blogger sendiri menghadapi masalah untul login akaun mereka. 


Ketika login, laman web tersebut akan meminta hanya password pemengang akaun, namun walaupun dimasukkan banyak kali, hasilnya masih gagal. Sebenarnya, menurut pandangan JR, mereka cuba menguji sejaauh mana tahap keselamatan sesebuah laman web, terutama yang penting seperti Nuffnang yang mengandungi data-data akaun serta hasil pendapatan para blogger.

Siapa hackers Gaysec ini, adakah  mereka kumpulan Anonymous Hackers atau Rileks Crew?..Jawapannya tidak. Mereka adalah sekumpulan hackers yang lain. Seperti yang mereka maklumkan, mereka sekadar menguji sistem keselamatan, dan tiada data yang diusik. Namun Nuffnang hari ini menyarankan para blogger mengubahsuai semula paswword akaun mereka dan memastikan keselamatan akaun mereka melalui email yang dihantar oleh mereka.

Email Nuffnang



klik untuk zoom

Penjelasan Hackers Gaysec keatas Nuffnang


klik untuk zoom

namun, apa-apa pun, pencerobohan tetap dianggap satu kesalahan, walaupun dengan tujuan yang baik dengan cara yang salah juga tetap satu kesalahan. Bayangkan jika yang hack itu bertujuan untuk memperolehi keuntungan dari pendapatan blog anda. Matlamat tak menghalalkan cara...

*adverlets dihack gaysec juga..benarkah...





carian : hackers gaysec hack nuffnang, adverlets dihack, blogger dihack,tutorial mudah hackers, cara elak laman web dihack, cara elak blog digodam, siapa hackers gaysec, informasi hackers gaysec, sebab gaysec hack nuffnang, senarai blog yang dihack, hack facebook, teknik hack facebook,kesan laman web nuffnang dihack gaysec,

No comments:

Post a Comment

Popular Posts