KELEBIHAN SAMSUNG GALAXY TAB 10.1 |TERNIPIS,PALING RINGAN


 KELEBIHAN SAMSUNG GALAXY TAB BERBANDING IPAD APPLE
Celcom Axiata Berhad, syarikat telekomunikasi pertama di Malaysia bekerjasama dengan Samsung Malaysia Electronics untuk melancarkan tablet Android yang dinanti-nantikan di pasaran, Samsung GALAXY Tab 10.1. Penggunaan tablet PC telah banyak mengubah kehidupan kita. Ianya bukan lagi sesuatu yang digunakan oleh pakar komputer. Tablet kini telah menjadi satu perkara asas dan ini menunjukkan satu perkembangan dunia teknologi yang amat baik.

Tidak lama lagi, tablet tidak akan lagi menjadi sesuatu barang mewah. Ianya akan menjadi sesuatu yang perlu dimiliki, sesuatu perkara asas supaya dapat memudahkan segala urusan, Dengan peraduan ini, Celcom memberikan mereka peluang untuk menggunakan Samsung GALAXY Tab 10.1 dengan percuma! Apa yang mereka lakukan adalah hanya memuat turun dua atau lebih ‘Call Me Tones’ ketika peraduan tersebut.

Selain daripada mendapat hadiah tersebut, pemenang juga diberi casing edisi terhad, penggunaan Instanet broadband selama 30 hari, 30 lagu-lagu popular dan juga 30 imej-imej artis-artis terkenal di dalam GALAXY Tab 10.1 mereka. Sejajar dengan pelancaran ini, Samsung telah berkerjasama dengan Celcom untuk menawarkan pakej-pakej menarik kepada pengguna.

Dengan melanggan pakej-pakej Celcom Broadband, pelanggan boleh mendapat penjimatan sehingga RM431 apabila mereka membeli Samsung GALAXY Tab 10.1 yang dijual pada harga RM1,468 berbanding dengan harga biasa, RM1,899.

Tablet Android Samsung GALAXY Tab 10.1 boleh didapati di kesemua kedai-kedai Blue Cube di Malaysia bermula pada 20 Ogos 2011. Untuk maklumat lanjut tentang Samsung GALAXY Tab 10.1 dan pakej-pakej perkhidmatan jalur lebar kami, lawati laman web www.celcom.com.my atau www.samsung.com .

Apa kelebihan Samsung Galaxy tab berbanding Ipad Apple

Kebelakangan ni, banyak orang bertanya tentang perbezaan Ipad Apple dan Samsung Galaxy Tab. Samsung Galaxy Tab telah menjadi pesaing utama Apple , kedua dua ini di katagori sebagai komputer tablet. Komputer tablet mempunyai saiz dan memori yang lebih kecil berbanding desktop, notebook atau netbook, namun ia diminati kerana lebih besar berbanding telefon pintar.

Perbezaan Samsung Galaxy Tab dan Ipad Apple :

Galaxy Tab mempunyai skrin sesentuh berkeluasan tujuh inci, saiz yang lebih kecil, 9.7 inci berbanding iPad dan menggunakan sistem operasi Android 2.2 Google. Sementara iPad merngunakan os iOS

Komputer tablet Samsung Galaxy tab ini mempunyai berat 380 gram iaitu hampir separuh lebih ringan berbanding iPad harganya yang ditawarkan lebih rendah berbanding iPad. Dari segi spesifikasi pula, Samsung Galaxy Tab lagi baik dari Ipad ,. kerana Samsung Galaxy Tab boleh berfungsi seperti telefon dimana boleh buat panggilan biasa dan 3G yang tiada pada IPad. Jadi Samsung Galaxy Tab dilihat lebih banyak spesifikasi berbanding ipad.

Hard Disk Samsung Galaxy Tab lebih besar berbanding IPad. Samsung Galaxy Tab siri 10.1 mempunyai kelebihan dari segi kamera sehingga 8.0MP.

Adakah anda tahu kelebihan paling ketara Galaxy Tab? ia mengunakan OS ANDROID dari Google yang sangat berkuasa untuk bandingan produk yang menggunakan Android lebih murah daripada iOS Apple.

11 comments:

  1. Harga turun model baru datang pulak... kesudahannya tak beli-beli

    ReplyDelete
  2. glaksi tab boleh bukak microsoft office n adobe x?

    ReplyDelete
  3. Tak boleh semua tablet tak boleh Bukan bendaaa cam microsoft n adobe....

    ReplyDelete
  4. Galaxy tab bole buka office, excel dan pdf. Sy buat kerja ofis dgn powerpoint dan excel guna tablet je. Mmg best. Sng nk transfer back to pc sbb support doc mcm pc

    ReplyDelete
  5. bole video call via skype or ym x gn sammy galaxy

    ReplyDelete
  6. Glxy tab yg niey bole buat 3g cal tk? Bole msg tk? Glxy tab niey pkai sim kew? Glxy niey ade kmre tk n bole rkam video tk?

    ReplyDelete
  7. Glxy tab yg niey bole buat 3g cal tk? Bole msg tk? Glxy tab niey pkai sim kew? Glxy niey ade kmre tk n bole rkam video tk?

    ReplyDelete
  8. Yg.mana lebih bagus galaxy tap atau note 10.1

    ReplyDelete
  9. Saya just nak minta pendapat mana yg lebih baik tap 10.1 atau note 10.1

    ReplyDelete

Popular Posts