MANIA! ASTRO RIA 2012 PENTAS ARTIS BERADU VOKAL

MANIA! RANCANGAN REALITI TERBARU ASTRO RIA 2012 PENTAS ARTIS BERADU VOKAL| SENARAI PENUH ARTIS/KUMPULAN SERTAI MANIA!


MANIA! ASTRO RIA| RANCANGAN REALITI ARTIS BERADU BAKAT| Astro bakal mengadakan satu lagi rancangan realiti. Kali ini melibatkan artis-artis dan band yang sudah pun popular dan mencipta nama dipersada muzik negara.

Rancangan realiti Mania! akan disiarkan di Astro Ria bermula pada 17 Mac 2012 dan Aznil Hj. Nawawi dipilih menjadi pengacara bagi Mania! 2012.

Manakala Mentor bagi artis yang menyertai Mania! terdiri daripada komposer dan penyanyi popular Indonesia, Ahmad Dhani dari Dewa 19, Datuk M. Nasir dan Aubrey Suwito.

Mania! merupakan program seumpamanya yang menampilkan barisan artis popular berentap dan beradu kuasa di satu pentas dengan mengambil tiga orang pemuzik handalan sebagai mentor.

SENARAI PENUH ARTIS /KUMPULAN SERTAI MANIA! MUSIM PERTAMA 2012 adalah ;

1. Alyah,
2. Shila Amzah
3. Stacy,
4. Jaclyn Victor, 
5. Hafiz Suip 
6. Hazama.
7. Atilia, 

8. Akim, 
9. Adira, 
10. Awi Rafael 
11. Estranged 
12. Kristal. 

Pihak Astro telah menyenaraikan ramai nama-nama besar dan popular tetapi, kebanyakan daripada mereka tidak dapat menyertainya. Hadiah JUARA MANIA! MUSIM PERTAMA bakal menerima wang  sebanyak RM500,00. 

Program realiti Mania akan menggunakan undian khidmat pesanan ringkas (SMS) 100 peratus untuk proses penyingkiran dan penentuan juara.

Mania! yang akan bermula pada 17 Mac ini akan menyaksikan Ahmad Dhani, M. Nasir dan Aubrey memilih empat penyanyi di bawah bimbingan mereka dalam satu format pemilihan yang akan ditentukan nanti.

Setiap minggu, penyanyi ini akan bertanding melagukan setiap karya yang telah digubah susunan muziknya oleh ketiga-tiga penerbit ini selain lagu-lagu baru yang akan didendangkan.

Namun begitu, Mania! turut memperkenalkan Hot Seat yang akan menyerapkan tiga penyanyi lagi di mana undian dilakukan secara dalam talian menjadikan jumlah peserta Mania! seramai 15 orang.

Untuk memilih tiga orang penyanyi itu, seramai 20 orang calon sudah dikenal pasti dan apa yang perlu dilakukan, peminat perlulah mengundi peserta yang dirasakan layak untuk mengisi tiga kekosongan itu. 
Artis yang terpilih itu terdiri daripada bekas peserta program realiti seperti Akademi Fantasia dan Mentor.

SENARAI 20 Artis HOT SEAT MANIA! 2012
Idayu, 
Akma,
Noni, 
Ebi, 
Shawal, 
Riz, 
Toi, 
Nadia,
Aishah 
Aril
Daus, 
Maulana, 
Azri, 
Kay, 
Lena,
Erul, 
Fina, 
Chaq, 
Fiq 
Mohd

Undian sudah pun dibuka sejak 20 Februari lalu dan akan tamat pada 16 Mac ini di www.mania.com.my.

Selain hadiah RM500,000 untuk juara, Mania! turut mempertaruhkan RM200,000 (naib juara) dan RM100,000 (tempat ketiga).

Sementara itu, penerbit muzik yang berjaya membimbing mana-mana penyanyi di bawah bimbingan mereka dan menjadi juara akan memenangi RM300,000.

Mania! yang akan dihoskan oleh Aznil Nawawi akan mula bersiaran secara langsung setiap hari Sabtu bermula 17 Mac ini di Astro Ria
tags: MANIA!, MANIA! MUSIM PERTAMA, ARTIS SERTAI MANIA! 2012, SENARAI ARTIS MANIA!, ASTRO RIA, MANIA! ASTRO RIA LIVE STREAMING, KEPUTUSAN MANIA!, PENYINGKIRAN MANIA!, MINGGU PERTAMA MANIA!, MINGGU KEDUA MANIA!, FINAL MANIA! 2012, MANIA! 17 MAC 2012 LIVE ASTRO RIA, RANCANGAN REALITI MANIA! ASTRO RIA, UNDIAN MANIA!, UNDIAN HOT SEAT MANIA!, SENARAI ARTIS HOT SEAT MANIA!, HOT SEAT MANIA!, SIAPA LAYAK KE MANIA!, ARTIS MENANG UNDIAN HOT SEAT MANIA!,  CARA CARA UNDIAN MANIA!, SIARAN LANGSUNG MANIA!, PEMENANG MANIA! 2012, MUSIM PERTAMA MANIA, JUARA MANIA! MUSIM PERTAMA, SIAPA TERSINGKIR DI MANIA!, UNDIAN MASUK HOT SEAT ARTIS MANIA ASTRO RIA, 2 ARTIS LAYAK MASUK KE MANIA,SENARAI PESERTA MANIA!, SENARAI PESERTA UNDIAN HOT SEAT MANIA!, VIDEO MANIA!, VIDEO ONLINE PENUH MANIA! ASTRO RIA,

No comments:

Post a Comment

Popular Posts