Video Arsenal vs Greentown Huangzhou 16 Julai 2011

Keputusan Penuh & Video Arsenal vs Hangzhou Greentown  16 Julai 2011


Perlawanan Persahabatan Arsenal Asia Tour 2011 ( China )
16 Julai 2011

Keputusan Penuh

Arsenal vs Hangzhou Greentown
1 : 1
carlos vela min 45 - vasquez min 16

Selepas membenam Malaysia dalam perlawanan persahabatan pada 13 Julai yang lalu, skuad Arsenal meneruskan kembara Asia Tour mereka kali ini di China pula. Perlawanan Arsenal vs Hangzhou Greentown sememangnya dinanti oleh peminat Arsenal di China, malahan juga di seluruh Asia selepas aksi mantap membenam cabaran Malaysia sebelum ini.

Namun menentang kelab devisyen satu Liga Super China itu bukanlah satu perlawanan yang mudah bagi Arsenal. Dengan Hangzhou Greentown memiliki beberapa orang tonggak import dan menduduki tangga ke 4 dalam carta Liga Super China 2010 yang lalu ternyata memberi saingan kepada skuad kendalian Arsene Wenger itu.

Arsenal dikejutkan dengan gol awal oleh pasukan tuan rumah pada min ke 16 melalui sepakan Rodrigo Sebastian Vasquez yang menerkam bola muntah dari tangkapan penjaga gol Arsenal melalui satu sepakan percuma. Arsenal mula mempertajamkan barisan serangan namun kerap gagal menjumpai penyudah sehinggalah pada penhujung babak pertama, hasil gerakan Robbie Van Persie yang gagal ditampan kemas penjaga gol Greentown disambut oleh Carlos Vela untuk menolak mudah ke dalam gol menyamakan kedudukan 1-1.

Permainan bersambung rancak pada babak kedua, dengan Arsenal menguasai hampir 60% permainan, namun gagal menembusi pertahanan tuan rumah. Keputusan seri 1-1 kekal sehingga tamat permainan.

Video Gol Full Highlights Arsenal vs Hangzhou Greentown 1-1 16 Julai 2011 | All Goals




clear sikit bawah ni ( tok arab sbg komentator )




carian : keputusan penuh arsenal asia tour 2011, keputusan arsenal 16 julai 2011, arsenal vs greentown hangzhou 16 july result, arsenal match highlights 16 july 2011, video arsenal vs greentown hangzhou goals highlights 16 july 2011, full highlights video youtube arsenal vs hangzhou greentown 16 july 2011, keputusan arsenal vs greentown hangzhou

No comments:

Post a Comment

Popular Posts