Review - Nokia E7 Lambang Kejayaan


nokia e7 launch 2011

Nokia kini kembali lagi dengan gadget terbaru mereka, dalam kategori smartphone iaitu telefon pintar  Nokia E7 yang baru sahaja dilancarkan.

Nokia E7 merupakan sebuah  telefon sempurna untuk komunikasi perniagaan kerana mempunyai bentuk yang sempurna dan saiz untuk bekerja dalam dokumen, ulasan berbentuk spreadsheet , membaca dan mengedit gambar.
Nokia E7 menggunakan
Symbian versi 3.0 sebagai sistem operasi  dan ini menawarkan beberapa kelebihan dan penambaikan yang besar atas versi yang sebelumnya.  Perbezaan yang jelas ketara adalah pada layout homescreen, yang kini memaparkan  warna dan menawarkan banyak pilihan kepada pengguna berkaitan dengan pengubahan layoutnya.

 

  
Dengan menggunakan Prosesor 1 GHz ia dapat menyelesaikan semua kehendak dalam telefon pintar yakni berkaitan fungsinya. Kemudahan multi tasking telah diperbaharui dan tidak akan sama sekali mengganggu jangka hayat bateri. Dengan itu masa 9 jam diperuntukkan untuk waktu bercakap dari bateri 1200mAh atau 430  jam waktu sedia / standby, dan ia merupakan satu  daya tarikan yang jelas untuk semua pengguna telefon binbit. Nokia E7 menawarkan 16GB memori simpanan dalaman , ideal untuk menyimpan pelbagai fail termasuk rakaman video HD yang luar biasa untuk dirakam melalui telefon bimbit biasa.
 
Bagi yang menyukai perkhidmatan mesej segera, sokongan E7 menawarkan kepelbagaian  host termasuk Ovi Chat dan Windows Messenger. WiFi dengan ciri sokongan pada semua 3 kelajuan, dan akan memberikan perkhidmatan terbaik  ketika mengakses ke rangkaian tempatan . Ini termasuk 3G, EDGE dan GPRS. Kekunci slider fizikal juga membantu dalam penulisan mesej dan e mail dengan baik.
 
Ini dapat membuktikan Nokia E7 sebagai  telefon yang mempunyai banyak ciri-ciri lain yang membuatnya menjadi alat perniagaan yang baik. Bercirikan Smartphone ia  mempunyai ciri-ciri luar biasa, sebagai pembantu perniagaan dan pasti pelanggan muda akan menyukai kemudahan rangkaian sosial dan rekabentuk moden Nokia E7 ini.

Kini, dengan paparan yang lebih luas dan jelas berukuran  360x640 memberi keselesaan untuk menonton video mahupun melayari internet dengan network sehingga 3.5G. Rekaan telefon mudah alih ini seakan-akan serupa dengan telefon mudah alih nokia N8 namun, dengan ciri-ciri tambahan yang berlainan di reka khas untuk telefon ini iaitu, fungsi qwerty keyboard.

Harga yang akan keluar dipasaran di anggapkan dalam lingkungan Rm1,600-Rm2,000.

Lagi ciri-ciri yang ada dengan Nokia E7:

Usability


Display Resolution360x640px
Display Color16M
Display TechnologyAMOLED
Input / NavigationQWERTY Keyboard
Touch Screen Display
Talk Time9h
Stand-by Time432h
VibrationAvailable
RingtonesMP3
Surround Sound
Polyphonic


Connectivity



Compatible NetworksHSDPA 2100 (3.5G)
HSDPA 1900 (3.5G)
HSDPA 850 (3.5G)
HSDPA 1700 (3.5G)
HSDPA 900
GSM 1800
GSM 1900
GSM 850
GSM 900
Positioning SystemIntegrated GPS
WLANWi-Fi (wireless LAN)
USBv2.0
Bluetoothv3.0
Audio Output3.5mm Audio Connector
TV OutHDMI (TV Out)
EDGEClass 32
RadioFM
RDS
HSCSDHSCSD Support
GPRSClass 32

Software



Operating SystemSymbian^3
JavaMIDP 2


Hardware



Processor Speed680MHz
RAM256MB
Internal Memory16GB
SensorsProximity Sensor
Accelerometer
Camera Resolution8 Megapix
Camera FlashDual LED
Video RecordingAvailable
Video TelephonyAvailable
Battery1200 mAh
Other FunctionsDigital Compass


Ergonomics



Dimensions123.7x62.4x13.6mm
Weight176g
MaterialScratch-Resistant Glass
Form FactorSlide

Views

No comments:

Post a Comment

Popular Posts