Cikgu Jan Lega Perak Bangkit Catat Kemenangan


IPOH - Jurulatih Perak, Norizan Bakar lega apabila pasukannya kembali ke landasan kemenangan dalam saingan Liga Super. Skuad bimbingan Norizan meraih tiga mata penuh apabila menumpaskan Kuala Lumpur 5 - 3 kelmarin, sekali gus naik ke tangga keempat carta terkini liga super  dengan mengumpul 26 mata.

Perak ketinggalan empat mata kepada Kelantan di tangga ketiga, lima mata kepada Terengganu dan enam mata kepada pendahulu liga, Selangor. Walaupun Perak mampu mencatat kemenangan, masih terdapat beberapa kelemahan yang perlu diperbaiki. Kami hanya mempunyai dua hari sahaja untuk memperbaiki kelemahan berkenaan agar tidak menjejaskan persembahan skuad Seladang," tambahnya.

Norizan tidak menyatakan kelemahan yang masih menghantui skuadnya, menjelang pertemuan Perak vs Kedah di laman sendiri, esok 29 April 2011. Beliau lega dan bersyukur dengan kemenangan tersebut setelah gagal mengutip mata penuh dalam tiga perlawanan sebelum ini. Sebelum ini, Perak hanya mampu mengutip satu mata dalam tiga perlawanan setelah kalah kepada Selangor 0-1 (16 April), seri 1-1 dengan Terengganu (19 April) dan kalah 0-3 kepada Terengganu (23 April).

"Para pemain memberikan komitmen sepenuhnya dan mengikut strategi yang disusun menyebabkan persembahan Perak lebih bertenaga," jelas Norizan. Norizan pertama kali menurunkan penyerang sensasi, Razali Umar Kandasamy dalam kesebelasan utama Perak. Kesediaan Norizan menurunkan Razali berbaloi apabila penyerang sensasi itu menyumbatkan gol pertama Perak seawal minit pertama.

SUMBER: UTUSAN MALAYSIA ONLINE

No comments:

Post a Comment

Popular Posts